راههاي افزايش تمركز ذهن
نوشته شده توسط : سمیرا
افكار خود را مديريت كنيد. هيچ كس نمي تواند كاملا فكر كردن را متوقف كند. اين كار غير ممكن است. اگر تلاش كنيد كه به چيزي فكر نكنيد، تنها فكر كردن را متوقف كرده ايد نه اينكه تمركز كرده باشيد! به جاي آن مي توانيد مواردي كه مانع از آن مي شوند تا به يك موضوع خاص تمركز كنيد را از ذهن خود بيرون كنيد
ذهن خود را مانند يك بوم خالي يا يك آسمان تاريك تصور كنيد. اجازه دهيد افكارتان بيايند و بروند ولي هيچ كدام از آن ها را دنبال نكنيد. در نهايت مغز شما آرام مي شود و احساس فشار كمتري خواهيد كرد.
افكارتان را بشماريد. اگر رسيدگي به افكار برايتان سخت است، سعي كنيد به آرامي شمارش افكار را انجام دهيد. از تماشا و دنبال كردن آن ها خود داري كنيد.
توجه فعال را در نظر بگيريد. همانطور كه شما كار انجام مي دهيد و فكر مي كنيد، تلاش كنيد روي كاري كه در دستتان است تمركز كنيد. با خودتان سرسخت باشيد و زماني كه ذهنتان سرگردان شد آن را به كار بازگردانيد. همانطور كه شما توجه خود را متمركز مي كنيد، آرامش ذهن شما بهبود خواهد يافت.
جسم خود را آرام كنيد. يك دليل از دست رفتن تمركز، حركات بدني است. به عنوان مثال در سالن تئاتر افرادي كه مدام روي صندلي هايشان جا به جا مي شوند، سرشان را مي چرخانند و در كل حركت زياد دارند توجه شان را از دست مي دهند. تمركز معمولا با نوع وضعيت بدن در ارتباط است. براي مثال يك صندلي ثابت مي تواند تمركز شما را نسبت به موقعي كه از يك صندلي چرخان استفاده مي كنيد افزايش دهد.




:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: